Friday, September 30, 2011

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam Naik 40 Peratus !

~ chilL ~

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam Naik Hingga 40 Peratus ? Biar betul ! Tak kan sampai banyak tu sekali ? Ehh .. banyak ke ! Orang bujang .. ye kot. Tapi yang dah berumahtangga dan ada 10 anak. Aku rasa yang tu pun belum tentu cukup. Lebih² lagi bagi pekerja² bawahan. Tolak sana sini, cukup² survive hingga hujung bulan. Nak menyimpan pun tak cukup. Aku dengar lagi .. elaun² pun nak ditarik balik. Jadi .. berbaloi ke ?
Entah la. Aku tak kisah. Alhamdulillah sekurang²nya ada juga kenaikan dari tak ada langsung. Bila difikir² balik. Bagus juga elaun diserap dalam gaji ni. Sekurang²nya bagi sesiapa yang ambil Skim Pencen. Boleh la dapat duit lebih sikit dari sistem Sistem Saraan Malaysia (SSM) yang ada sekarang. Tu pandangan kawan aku la bila dia sembang pasal elaun kena potong ni. Aku angguk je !

korang baca yang bawah nieyh : -

KUALA LUMPUR, 30 Sept — Putrajaya dijangka memperkenalkan sistem saraan baru sektor awam, menggantikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) — antara lain menawarkan skim gaji satu lapis atau peringkat — yang bakal membawa kenaikan gaji sehingga 40 peratus.

Sistem saraan yang namanya masih dirahsiakan dijangka diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika membentangkan Bajet 2012 — yang ramai melihatnya sebagai “bajet pilihan raya umum ke-13”.

Kerajaan bercadang untuk melaksanakan mulai 1 Januari 2012 bersama sistem penilaian baru, yang dikenali sebagai Program Bersepadu Pembangunan Kompetensi (Prospek).

“Difahamkan agensi-agensi kerajaan sudah melengkapkan kajian memperkenalkan sistem saraan yang baru, bukan pelarasan tetapi satu sistem yang baru, skim gaji satu lapis yang pernah digunakan sebelum SSB,” kata sumber kepada The Malaysian Insider.

Di bawah sistem satu lapis bilangan tangga gaji juga akan ditambah sampai 25 hingga 30 dan kemungkinan lebih dalam gred tertentu.

Minggu lalu, The Malaysia Insider membawa laporan bahawa kerajaan kemungkinan akan menaikkan gaji kakitangan awam dan membayar bonus menerusi bajet kali sebelum menghadapi pilihan raya umum.

Kali terakhir kerajaan meluluskan pelarasan adalah pada 2007 iaitu sehingga 35 peratus dan menaikkan kadar bantuan sara hidup sebanyak 100 peratus.

Bulan lalu, kerajaan membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam. Kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

Satu sumber berkata, “langkah ini (memperkenalkan sistem saraan baru) juga satu bentuk kenaikan gaji tetapi pelaksanaan menjangkaui kenaikan gaji sebab ia akan membabitkan penyusunan semula skim dan gred.”

“Tindakan paling signifikan ialah memperkenalkan sistem gaji satu peringkat,” kata beliau yang turut merujuk kepada permintaan Cuepacs pada 1995, mendesak kerajaan memperkenalkan semula sistem gaji satu lapis dengan memansuhkan SSB.

Bagaimanapun tuntutan itu tidak dilayan dan kerajaan hanya memberi pelarasan gaji ketika itu.

“Cuepacs juga sebenarnya telah berharap sistem gaji satu lapis akan diperkenalkan semula pada 2002 (ketika SSM diperkenalkan), tetapi tidak menjadi kenyataan.

“Jika ia diperkenalkan semula bermakna ia akan membawa faedah besar kepada kakitangan awam ... kenaikan kemungkinan boleh sampai RM300 hingga RM700, bergantung pada skim dan gred masing-masing,” kata sumber itu sambil menambah, maklumat ini benar sehingga semalam dan kemungkinan boleh berubah mengambil kira keadaan ekonomi global dan tempatan.

“Kalau dari segi peratusan, kita boleh katakan kenaikan ini antara lapan hingga 30 peratus, mungkin dalam kes gred tertentu boleh mencapai 40 peratus,” kata sumber itu lagi.

Satu lagi perubahan di bawah sistem saraan baru ini ialah langkah kerajaan menyatukan Kumpulan Sokongan I dan II iaitu perkhidmatan kumpulan rendah di bawah satu grup yang bahawa dikenali sebagai Kumpulan Pelaksana. Nama Kumpulan Pengurusan dan Profesional dijangka akan dikekalkan.

SSM diperkenalkan pada 2002 menggantikan Sistem Saraan Baru (SSB) yang mencetuskan rasa tidak puas hati di kalangan kakitangan awam.

SSM terdiri daripada sistem gaji tiga lapis dengan kenaikan tahunan secara mendatar, menegak atau melintang dengan masing-masing mempunyai kuota.

Sistem kuota itu yang mencetuskan rasa tidak puas hati dan dakwaan wujud diskriminasi dalam proses penilaian prestasi. Proses penilaian itu kemudian digantikan dengan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) dan sekali lagi membawa kepada kontroversi.

The Malaysian Insider difahamkan sistem saraan ini, yang mirip dari segi sistem gaji satu lapis yang digunakan sejak negara merdeka sehingga 1991.

Awal bulan ini, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) memberi jaminan bahawa Prospek, sistem baru menggantikan PTK, akan membuka lebih peluang kepada penjawat awam untuk mendapat kenaikan pangkat.

Penjawat awam yang mempunyai kompetensi dan memiliki potensi iaitu melepasi syarat untuk lulus dan melepasi tahap potensi yang telah diukur oleh panel penilai dijamin memperolehi ganjaran.

Prospek yang diperkenalkan Mei lalu hanya akan dilaksanakan sepenuhnya pada 1 Januari ini.

Mei lalu, JPA mengumumkan Prospek sebagai pengganti PTK berkuat kuasa 1 Julai lalu, tidak lagi berasaskan peperiksaan tetapi akan ditentukan oleh panel penilai yang berwibawa.

Ia membabitkan lapan prinsip penilaian baru iaitu falsafah, tujuan, dimensi kompetensi, kaedah penilaian dan pembangunan kompetensi, fleksibiliti, kawalan kualiti, ganjaran dan pencapaian penilaian.
Sumber : Yahoo News

‎-Beza antara teman hati dan sahabat sejati--

~ chilL ~

Teman Hati :
BF : awk, moto sye rosak kt tepi jalan nie.
GF : Yeke? Then how? U jage diri elok2 k, pape kol tau !!
... ... ... ...
Sahabat :
BF : Bro, moto aku wat hal pulak dah.
BFF : Asal bro? Ko kat ne? Aku gerak sane skrang.

Thats it. So, sebaik manapun buah hati korang, tak guna korang sisihkan sahabat korang.





*Mr Ej*

Monday, September 26, 2011

borang nikah Mr Izzo

~ chilL ~
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
agak malam jugak baru Mr Ej ada peluang nk update blog nieyh
bukan maen bz lagih skunk nieyh
skunk nieyh hidop berterabur skit..
macam2 hal datang...entah apa yang patut buat dulu pon tak taw...
nieyh Mr Ej nk kongsi pasal mybest frenz
kawan Mr Ej merangkap roomate Mr JE skunk nieyh nk meletak jawatan
daripada terus hidop berbujang..huhuhu
so skunk Mr Izzo nieyh terlalu sibuk dengan haL2 nk nikah kawen nye lah
nieyh pic yang berjaya Mr Ej snap ketika beliau sibuk mengisi borang nikah kawennyaa

 borang nieyh dah banyak kali ambik baru coz Mr Izzo nieyh asyik salah 
isi saja...salah isi nama bakaL isteri ker bro...?...hahaha

 isi jangan tak isi bro...jangan salah2 lagih...nnt kang nk nikah ngn orang laen...
nama laen pulak lu tulis kat borang nieyh der...hukhukhuk

Mr Ej doakan semoga apa yang Mr Izzo hajati tercapai dengan jayanya (^_^)

*Mr Ej*

Wednesday, September 21, 2011

Open House Honda GlobaL Amity

~ chilL ~
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
hari Sunday/Ahad...18 Sept 2011
dekit bermulanya Mr Ej pergi ke open showroom Honda
huhuhu...Honda GlobaL AmitY ada buat jamuan hari raya
Mr Ej just follow my frenz Nawawi Kadir..
dia staff cituh...lagipon weeknd baru2 nieyh Mr Ej  sememangnye takde kjer pape
so boleh jgk layan jamuaan raya nieyh...makan free lah kata kan..sapa tak mau kan...hehehe

boleh tahan showroom honda nieyh...banyak jugak jemputannye
menu2 pon best2...macam2 ada...
beriani kambing pon ada..masyuk o0o0o0oo

time nieyh myfrenz Nawawi Kadir sedang berbincang dengan coztomer nye
tekun sungguh dia menerangkan dengan teliti tuh..(^_^)

time nieyh hujan lebat..but ramai jugak orang yang datang....

My frenz with partnernye ...salah seorang sales Advisor kt Honda nieyh jgk.,..
amir namanya...

kepada sesiapa yang berminat untuk memiliki kereta idaman HONDA
tak kira lah HONDA apa jenis sekalipon...boleh lah menghubungi
Mr Ej
019 5573630
@
terus berhubung dengan En. Nawawi Kadir
019 2264500
nawawi@globalamity.com.my
@
boleh berhubung Nawawi melalui facebook (KLiK Di Sini)

*Mr Ej*

Tuesday, September 20, 2011

Bini Biniku Gangster 2011 Full Movie Download

Bini Biniku Gangster dengan Taglinenya Lu Langsi Wa Kahwin Lagi merupakan sebuah filem Aksi Komedi yang bakal menemui penonton pada 22 September 2011 ini di seluruh pawagam berdekatan dengan tempat anda. Hari khamis nieyh jer dah...(^_^)

Filem Bini Biniku Gangster dilakonkan oleh pelakon yang tak kurang hebatnya iaitu Shaheizy Sam yang pernah merangkul Pelakon Terbaik FFM23 sebagai Herry dan turut dibintangi oleh Yana Samsudin (Manja) dan juga Intan Ladyana (Reanna). Filem Bini Biniku Gangster ini dengan durasi 92 Minit arahan Ismail bob Hashim. Apa Apa pun sebelum Layan Bini Biniku Gangster Full Movie di pawagam mari kita layan Sinopsis dan trailer dahulu.

Sinopsis Bini Biniku Gangster

Bini Biniku Gangster Manja dan Herry adalah sepasang suami isteri yang sangat romantik dan saling sayang menyayangi. Bagi Herry, Manja adalah seorang isteri dan suri rumah yang baik. Sedaya upaya Manja cuba menyembunyikan identitinya sebagai seorang ketua kumpulan gangster. Dipejabat, Herry kerap dibuli oleh Mat Saja, tetapi setiap kali Herry dibuli pasti Mat Saja akan menerima balasannya. Perkahwinan mereka yang sudah berusia 2 tahun itu masih belum dianugerahkan anak disebabkan Manja yang pernah mengalami kecederaan perut akibat kisah silam, membuatkan Manja berasa serba salah lalu cuba mencarikan seorang isteri yang boleh memberikan anak untuk suaminya yang tersayang. Ia juga adalah untuk mengalih perhatian Herry dari mengetahui aktiviti luarnya yang semakin sibuk setelah bergelar ketua kawasan, tambahan pula kawasannya kerap diganggu oleh musuhnya Min Siam.

 Manja melamar Reanna, rakan sepejabat Herry yang baru untuk menjadi madunya. Walaupun redha dengan perkahwinan suaminya yang baru, jauh disudut hatinya perasaan cemburu melihat kemesraan Reanna dan Herry. Maka berlakulah perang dingin antara Manja dan Reanna dirumah. Sedang mereka asyik bergaduh, tiba – tiba Herry menghilangkan diri. Kedua dua madu itu berusaha mencari Herry di merata tempat, Manja bergegas ke tempat musuhnya iaitu Min Siam, kerana khuatir Herry diculik ahli kumpulan Min Siam. Jom Layan Trailer Filem Bini Biniku Gangster

~ Mr Ej ~

Monday, September 19, 2011

Mimpi Basah Ketika Puasa

~ chilL ~




*Mr Ej*

Wujud Adegan Hina Rasullah SAW Dalam Hantu Bonceng

FILEM Hantu Bonceng arahan Ahmad Idham yang mencecah kutipan jutaan ringgi baru-baru dikesan mempunyai bahagian lakonan yang menghina junjungan Nabi Muhammad SAW.

Ia dapat dilihat pada bahagian di mana pelakon utamanya, Zizan Razak sedang menerima rawatan di hospital dan mula menjerit bila ditegur rakannya.

Dalam bahagian itu, pada salah satu dialognya, Zizan telah menambah istilah “asyhadu anna Muhammadar syaitan” (aku naik saksi bahawa Muhammad itu syaitan).

Bukan bertujuan untuk mempertahankan Zizan, namun Mynewshub.my pernah berjumpa pelakon ini, beliau adalah seorang yang berbudi bahasa dan memiliki pekerti yang baik.



Mengapa dialog ini terkeluar dari mulutnya bukan untuk kami menilainya. Ada pihak lain terutama Ahmad Idham yang perlu menjawab mengapa jadi begini.

Bagi pihak Zizan, mungkin kegagalan beliau untuk memahami apa yang diucapkan itu menjadi punca mengapa dialog seperti itu boleh wujud dalam filem berkenaan.

Namun, apa yang penulis skrip fikirkan masa menulis ayat itu?

Apa yang harus dikeluh-kesahkan ialah mengapa badan-badan berkenaan seperti Lembaga Penafisan Filem Malaysia (Finas) tidak menilai dengan terperinci filem ini sebelum membenarkannya disiarkan.

Membaca komen-komen di Youtube, ramai yang berkata mereka hanya gelak apabila melihat adegan berkenaan tanpa menyedari kesilapan yang wujud.

Pokok pangkalnya, rasanya apa yang berlaku ini mudah sahaja, kejahilan dalam hal agama dan kelalaian pihak yang berkenaan menyebabkan wujudnya babak yang demikian.

Mungkin filem itu perlu ditarik balik dari pasaran atau penyuntingan kali kedua dilakukan segera.

Ini soal akidah yang tidak boleh dipandang rendah.

Apa yang perlu, insiden ini hendaklah disiasat, pihak yang bersalah perlu bertanggungjawab, permohonan maaf kepada semua umat Islam harus dilakukan dan kesalahan ini dijadikan pengajaran agar tidak berulang.

Untuk berlaku adil kami letakan klip yang mana berlaku kesilapan dalam dan kejahilan agama dalam filem itu.

Nilai sendiri dan kita suarakan dengan berhemah kekecewaan kita.

*Mr Ej*

Sunday, September 18, 2011

20 Sebab Lelaki Tak Kahwin-Kahwin Lagi

~ chilL ~
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia..
harinieyh Mr Ej nk nk kongsi dengan u all
pasal beberapa perkara yang menjadi mungkin antaranya menjadi
penyebab Lelaki skunk nieyh tak kawen-kawen


myb apa yang terfakta nieyh ada betolnye..myb ada yang tak betol rite..
ini sume juz pendapat dah pandangan...
sebenarnye sume yang berlaku semestinya ada penyebab berlakunye
entah korang faham or tak maksud Mr Ej nieyh...huhuhu

korang read bawah nieyh

For gurlz n sape ader kawan laki tahulah nape diorang xnk kawen…
Hmm..so guy, how do u think ?
1.”Duit lum cukup lagi”.
Pompuan mana tahu susahnya laki nak kumpul duit nak bayar mas kawin le? hantaran la. Dah tu mas kawin & hantaran tu letak tinggi mengalahkan artis. Cam nak jual anak jer. Kita makan megi jer nak kumpul duit tu bukannya pompuan tau. Megi pun dah nak naik harga!
2. “Nak beli kereta dulu baru nak kahwin”.
Takde keta pompuan pun pandang kita sebelah mata jer . Pompuan karang ni mana yang tahan turun naik bas? Jatuh standard kalau naik bas tu..
3. “Susah la nak cari yang berkenan dihati”.
Memang susah pun. Pompuan sekarang ini ? da duit abangku sayang, takde pitis sayangpun melayang!
4.”Tak datang seru lagi kot”.
Awek pun tak de lagi? camana nak kahwin.
5.”Banyak sangat halangan”.
Banyak sangatla procedure karang ni. Nak kena masuk kursus le. Ujian HIV le. Pastu ada keluarga si dia tak sukakan kita. Nak ajak kawin kat Siam dia tak nak!
6.”Belum bersedia la”.
Nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga ini amat berat. Pompuan apa tau! Karang ni tanggungjawab terhadap diri sendiri lagi pun belum terlaksana.
7. “Ilmu tak cukup la”.
Ilmu batin tu memang la dah cukup sejak dapat ?impi basah? yang pertama tu kita dah expert. Tapi ilmu rumahtangga?oal-soal pompuan belum khatam lagi. Kang rumahtangga huru-hara.. orang salahkan kita gak!
8.”Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung nie pulak nak tanggung dosa isteri”.
Berat tanggungjawab ni. Bukan senang yang pikul dosa orang. Dosa sendiri pun tak terpikul. Kalau dapat isteri yang memahami tu ok gak.
9.”Dah mencubalah tapi telah dikecewakan”.
Pompuan memang suka mengecewakan lelaki. Pantang nampak laki kaya jer? tak kira ler laki orang ker?.duda orang ker? terus tinggalkan kita.
10.”Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la”.
Memang banyak .. Tangungjawab lelaki ni lebih besar. Pompuan semua laki yang tanggung. Belum kawin bapa & saudara lelaki yang tanggung. Dah kawin, suami lak tanggung.
11.”Jodoh tak sampai lagi kot”.
Dah berusaha tapi asyik kena reject jer. Tah apa yang pompuan dok cari tu !!
12.”Perempuan nie peliklah kalau dia suka kat kita tapi tak habih2 nak merajuk dan marah macam kita nie suka sangat” .
Pompuan ini sikit-sikit majuk. Anak kucing dia ilang sehari pun dia majuk. Macam la kita yang curik anak kucing dia tu. Dah tu nak pujuk kena beli hadiah , bawa jejalan, makan-makan?.abis tu bila duit kita nak cukup untuk kawin!
13. “Dah bagitau dah, nie kita suka dan nie kita tak suka, tapi masih dia buat juga yang kita tak suka”.
Pompuan selalu suka buat apa yang kita tak suka. Macam mana kita boleh tahan kalau kawin nanti!!
14.”Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la”.
Sebenarnya dah memang terluka. Cuma pompuan jer buat tak tau!!
15.”Dia nie suka pasang ramai org sangat”.
Haah? dia banyak kekawan lelaki. Kita ni duk lam waiting list dia jer.
16. “Dia memang banyak helahlah kejap suka kejap tidak”.
Pompuan memang camtu..
17. “Nak carik yang solehah lah”.
Dah jumpa tapi dah berpunya?.Takkan nak rampas orang punya kot.
18. “Masalah la”.
Pompuan suka menjadikan masalah kecil menjadi besar.
19. “Nak sambung belajarlah awek saya tu ader master atau phd malu la”.
Takkan kita yang ada SPM ni jer nak terhengeh awek tu. Siang-siang lagi mak bapa dia dah reject.
20. “Saya suka sangat kat dia, tapi dia tak suka kat saya”.
Pompuan suka bermain-main ngan hati lelaki yang suka kat dia

skunk korang sendiri yang menilaikannye....ini juz pendapat dan pandangan....~

*Mr Ej*

Botak Sudah Berubah ! ! !

~ chilL ~
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
mlm nieyh Mr Ej nk citer pasal pagi tadi punye haL
pagi tadi dalam pukul 9.40am 
my frenz botak...ajak Mr Ej g sarapan pagi kt old town area tempat kjer dia
botak kjer kt VIVA HOME jalan Lock Yow
Mr Ej okeh jerw sebab dia nk blanja kan...layan jerw (^_^)


best jugak kt Viva Home nieyh..yer lah skunk nieyh dah berwajah baru
dulu viva nieyh adalah shopping complex terbuang jerw...
Mr Ej dulu time stay kt taman midah cheras selalu gak datang citu dengan Mr Izzo
ktorang g layan bowling n karok jerw kt citu
time tuh e2 jer lah pon yang ade...kedai2 laen suma dah tutup
skunk nieyh dah laen...dah macam ikea pon ada..but barang2 kt viva nieyh mahal lah skit dari ikea n ikano...
kira okeh lah jugak..ada perubahan yang agak menarik kt cituh kan

ehh..melalut pasal VIVA HOME plak...sbenarnye Mr Ej nk citer pasal botak
yer lah..Botak yang sebelum nieyh Mr Ej kenal laen cara pemakanannye
harinieyh/pagi nieyh botak entah buang tebiat apa tah...
laen macam skit cara makanan dia harinieyh
selalu memang tak pernah nk cukup kalau makan skit2 nieyh
bia pon juz sarapan..memang botak akan bantai cukup2
harinieyh...botak sudah buang tebiat agaknya
bia lah..yang penting botak blanja Mr Ej sarapan pagi nieyh...tQ botak (^_^)

Botak dan makanan western nya pagi tadi
korang tengok lah botak nieyh....bukan maen ag..nk jugak jadi mat saleh
buat Mr Ej rasa botak tak boelh jadi mat saleh..mat africa myb boleh kowt...tak pon jadi mat Latin*americaLatin ada lah jugak gayanya kan..hehehehe
jangan marah yer botak (^_^)

sarapan Mr Ej ~
nieyh pulak menu sarapan Mr Ej...huhuhuhu
white coffee with nasik lemak kari ayam
biasa lah kan..menu makanan orang melayu di malaysia
huhu...belum nk jadi mat saleh ag Mr Ej nieyh
pape pon..tQ kepada myfrenz BOTAK coz sudi belanja Mr Ej pagi tadi
nanti dapat claim buleh blanja Mr Ej lagih yer (^_^)
*Mr Ej*

Saturday, September 17, 2011

HangOut with Jawahir & Nawawi

~ chilL ~
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
harinieyh Mr Ej nk kongsi citer skit2..huhuhu
nieyh citer pasal malam tadi...
dalam pukul 10 Mr Ej gerak ke cheras area shamelin jerw...dekat jerw kowt
sampai umh awie jawahir pon sampai
ada pengkabaran terbaru
abg kandung jawahir masuk ICU kt KPJ Shah Alam
di sebabkan sakit sebaran bakteria dari pacat katanya
abg jawahir baru2 nieyh ade g camping entah kat mana tah
dah 2 hari baru harinieyh bakteria tuh jadi aktif
terpaksa dia masukkan ke wad..tak sangka pulak sampai ke icu jadinye
kelam kabut jawahir tadi
abg jawahir sorang nieyh masih lagih bujang
gaji bosar..kejer bosar...orang kecik jerw..but masih lagih belom menemui jodoh
insyaAllah jodoh dari Allah akan sampai tak lama lagih (^_^)
jawahir nieyh pon dah gatai sgt nk kawen..hehehe
ktorang gerak g KPJ shah alam dalam pukul 11 pm lebih dah...
Mr Ej yang drive kete mlm tdi..awie kalau mlm2 nieyh kureng skit sebab 
dia malas nk pkai spek..boleh jerw kalau nak
but di sebabkan Mr Ej ade..biasa lah..peluang tak payah nk drive...
sudah menjadi kebiasaan tuh...kawan lama Mr Ej nieyh..dah taw sgt dah..HUHUHU
ktorang sampai KPJ dalam setengah jam selepas tuh..
Alhamdulillah..abg jawahir makin pulih 
td masa mula masuk waD tuh kaki jadi krem/lumput...langsung tak boleh bergerak
time ktorang sampai tuh kaki tuh dah ok skit dah...dah boleh bergerak skit2 
cuma tak beberapa kuat lagih laaa...
Alhamdulillah lah kan...kondisi makin baek cm tuh kan...
Mr Ej takde lah pic kt KPJ tadi..kalut tadi sampai tak igt nk mik pic...huhuhu
takpe lah...yang penting keadaan abg jawahir makin baek (^_^) 


pas tuh ktorang gerak blk shamelin smula...
layan lepak minum kejap kt Nurin Conner area Pandan Jaya..
Mr Ej minum jerw *Nescafe Tarik~ jawa & awie jerw yang makan...
mygurL dah lelap kowt..senyap jerw..BBM tak replay..
mesti dah lelap..penat lah tuh seharian harinieyh berjalan sambung raya area kuala langsar (^_^)

Jawahir *jawa brenset
Nawawi Kadir *awie
then pos sahabat2 Mr Ej nieyh kekenyangan..
diorang nk pulak pegi bersukan..
adoiii..awal2 pagi buta nieyh pon nk bersukan..atlit sangat diorang nieyh..
Mr Ej layan jerw..huhuhuhu


bersukan snuker jerw pon..huhuhuhu...
Mr Ej tak maen pon...sbb Mr Ej tak reti maen bende alah nieyh
so Mr Ej nieyh jadi penonton setia diorang jerw lah...
jadi pasukan sorak pon ok...hakhakahkahk


pengayaan legend tuh penting bak kata jawahir walaupon belom pasti
bola tuh boleh di bocket...huhhuhuuhh


bukan maen susah ag kalau nk maen menatang nieyh...
tengok sahabat2 Mr Ej nieyh maen macam senang jerw....
susah2...menatang apo lah nieyh..sukan yang susah cm nieyh jugak diorang nk maen
maen lah sukan yang senang2...maen badminton ker bowling ker..boleh lah jugak Mr Ej 
join skit2...huhuhu....memang Mr Ej tak pandai jugak sukan2 tuh but boleh lah maen skit2
coz dulu2 penah jugak maen walaupon tak pandai...blasah jerw...
BTW..thankz 4 myfrenzship....
kalau diorang tak ajak kua g melawat kt Abg Jawahir tadi Mr Ej melepak kt umh kesorangan lah nampak gayanya..huhuhu...
takpa lah..bukan selalu nk buleh lepak dengan diorang skunk nieyh..
masing2 dah ada commitment dengan kerjaya masing2

sapa2 nk beli kete honda baru..tak kira lah nk kete honda ape pon boleh lah

kepada sesape nk tender alat tulis pejabat/sekolah atau package perlancongan 
atau homestay area Bandaraya Bersejarah Melaka ataupun ingin membuat website tak kira lah website company or projek paper. boleh lah hubungi Mr Ej or terus menghubungi Jawahir.(KliK)

*Mr Ej*

Thursday, September 15, 2011

She is My Bos (^_^)

~ chilL ~
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
hari baek bulan baek nieyh 
Mr Ej nk memohon ampon dan Maaf 
daripada mybos Pn.Nor Salha Binti Mat Hashim (^_^)
Mr Ej nieyh selalu kacau bos Mr Ej nieyh..selalu kene2kan dia
so...sementara shawal belom abiz ag nieyh..Mr Ej memohon ampun dan maaf
maaf yer bos...
di sini Mr Ej nk berkongsi pic menarik bos Mr Ej nieyh...
jangan marah yer bos...hehehehe (^_^)




Mr Ej ~ Kita Senyum Saja ~

-Mr Ej-

Tuesday, September 13, 2011

Jom tengok maksud ABCDEFG dan bila ia diterbalikkan

~ chilL ~

*Mr Ej*

Kpl Sarmah VS Puan SaLha

~ chilL ~
 Assalamualaikum...dan salam 1 Malaysia
mlm nieyh Mr Ej nk citer pasal minggu lepas punye haL
My Bos Pn Salha binti Mat Hashim dengan KpL Sarmah
diorang nieyh monteng kjer...dari pagi sampai petang asyik borak jerw kejer nyee
tambah2 Bos Mr Ej tuh...adoiiii...tak abih2 citernyeee...
segalanya dia citer...citer pasal raya lah..kenduri lah...pasal anak lah...
yang bestnye siap bercakap macam anak dia bercakap tuhhh
adoiiii....bos..bos...mujur ko bos aku..kalau  aku bos kau...dah kene ko neiyh
aku denda ko jalan itik pusing ofic ...hukhukhuk

video

-Mr Ej-

Sunday, September 11, 2011

HangOut With Myfrez from Alor Staq Kedah

~ chilL ~
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
malam khamis baru nieyh 8 Sept 2011 
Mr Ej menerima tetamu dari negeri jelapang padi
alahhh...kawan2 sekolah Mr Ej dulu...
x-student Sek Men Ugama Raudzatul Ulum Langgar Kedah
skunk sek tuh dah tukar nama...
nama baru sek tuh Maktab Mahmud Pokok Sena
bukan senang kawan2 yang still ag stay kt kedah nk datang kL  nieyh kan
so ada masa terluang cm nieyh..ktorang lepak lah bersama
sementara menunggu hari persandingan depa nieyh...ada 3,4 orang dari depa nieyh
dah nk bersanding bulan 12 hujung tahun 2011 nieyh
sementara masih bujang nieyh..boleh lah ag lepak2 bersama
ada jugak yang datang lepak bawak tunang skali tuh...hehehe
belom dapat lesen besar ag bro...sendiri mau igt laa...hakhakahkah
ktorang jumpa lepak kt NZ WangsaMaju...
mlm tuh member2 Mr Ej nieyh datang lepak tdo rumah Mr Ej kt pinggiran sri gomback nieyh
bukan senang Mr Ej nk dapat tetamu kawan2 lama nieyh...hehehe
seronok jugak lama tak lepak bersama nieyh
tQ myfrenz...masing2 dah cuci tangan...dulu sume nakaL nieyh...huhuhu
zaman nakaL dah abiz...skunk masa untuk fokuz dalam kehidupan yang akan datang
terbaek kawan2 Mr Ej nieyh...

video

kepada kawan2 Mr Ej nieyh...ada masa nanti kita lepak lagih..
kepada sesiapa geng2 hantu dulu..bila datang kL jangan buat2 lupa nk rojer
Mr Ej yang entah sampai bila membujang nieyh...huhuhuhu

*Mr Ej*

Armada - Pemilik hati (Indo-pop)



~ chilL ~

Wednesday, September 7, 2011

my feberet

~ chilL ~


Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
setelah sekian lama Mr EJ tak baik kampung...
raya tahun nieyh Mr Ej berjaya jugak umtuk pulang ke kampung halaman
tanah tumpah darah Mr Ej...tempat Mr Ej membesar....
bukan Mr Ej tak rindukan kampung...
si sebabkan pelbagai haL yang terpaksa Mr Ej hadap
membuatkan Mr Ej tidak berkesempatan untuk pulang ke desa
Alhamdulillah..petang last puasa tahun nieyh Mr Ej berjaya bergerak pulang ke kampung halaman...
untuk berhari raya aidilfitri tahun 2011 bersamaan 1432H
Mr Ej berjaya jugak pulang berhari raya bersama Family Mr Ej tercinta
Mr Ej pulang dengan membawa kiriman pesanan pemberian kain batik sarawak untuk mak Mr Ej dan kain pelekat sarawak untuk abah Mr Ej...orang dah kirim lama...dari awal bulan 5 ag..time cuti hari buruh ag...
di sebabkan Mr Ej tak balik2 ag kampung sejak dari harituh ag...itu yang lama tertangguh untuk sampaikan pesanan orang tuh...terok kan Mr Ej nieyh..hehehehe

Mr Ej nieyh 1 jerw pantang kalau balik kampung...
my feberet...nieyh mmg tak boleh ketinggalan kalau balik kampung
sudah menjadi tradisi kepada Mr Ej sejak bermulanya perantawan Mr Ej time study dulu

petai..............
that myfeberet....
tringin jgk nk jadi tokey petai...huhuhuhu
yang paling bestnya kalau Mr Ej balik kampung adalah
mak Mr Ej mesti masak sambai petai...tiap2 hari....
sbb mak Mr Ej taw..feberet Mr Ej sambai petai...
tiap2 hari mengadap sampai petai pon sangat2 buleh untuk Mr Ej
tapi memang best pon sambai petai mak Mr Ej buat sebabnya Mak Mr Ej akan letak petai banyak2
tak macam sambai petai kt gerai2 kL nieyh...semua kedekut petai jerw....
My Mum is the best...terbaek....i luv mymum...i luv mydad (^_^)

*Mr Ej*

sel pegawai JRP 06 Sept 2011

~ chilL ~
sunyi gler ofic semalam....bape kerat jer yang dah start kjer..termasuk lah Mr Ej...(^_^)

Saturday, September 3, 2011

sepak raga tuju TLDM_ shahrizal KBC



~ chilL ~ nieyh video sepak raga tuju TLDm budak kampung banggol chengaL yang sangat sengaL....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...