Friday, December 16, 2011

Permata Yang Dicari


aku mencari permata 
dalam kehidupan aku sebagai insan manusia nieyh...
aku bukan mengejar kecantikan
aku tak perlukan kecantikan
cukup hanya dengan sedap mata kau nieyh memandang...
sgt2 memadai
yang penting bagi aku
rupa paras perangai yang sangat cantik..itu yang aku kejar
dan pasti aku tak mungkin akan lepaskan
aku akan cuba berusaha sebaek yang boleh
sehingga yang terakhir kalinya
jika bukan rezki aku ituh..maka
aku redha dengan kehendak yang Maha Esa
tetapi selagi mana aku masih berpeluang..aku tak mungkin akan 
sia2 kan ruang dan masa yang aku ada...
sekarang...aku berusaha mencari senar hidup baru
bukan mudah dan bukan susah...
tetapi nak telah tak boleh..nak luah pon tak boleh
hanya tersekat di persimpangan yang aku sendiri tak tahu 
mana satu jalan yang sepatut nya aku pilih...
tersekat di celah2....
serabut kepala aku jadinya....
kemana aku harus bawak diri aku nieyh sebenarnya...
aku nk ke suatu tempat yang tiada manusia di situh...
sesuatu tempat yang boleh bagi aku ruang dan masa
suatu tempat yang aku sangat2 suka...
skunk nieyh...kadanag2 buat aku malas nk pergi kjer...
aku sendiri tak pasti dengan diri aku sendiri...
apa yang aku buat...apa yang berlaku kt aku...
adeehhhh....
hanya Allah yang tahu...
aku tersepit di dalam keEgowan  manusia
Egoiisnya aku...
aku tak tahu macam mana nak cari puncanya...
luruh jiwa...punah segalanya

aku hidup bukan dalam lema manusia
aku bukan berniat hanya untuk suka2
tapi mengapa orang beranggapan aku demikian...
mungkin di sebabkan ketidakfahaman di antaranya
mungkin
hanya aku yang mengejar bayangnya....


*alamirie*

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...