Wednesday, August 15, 2012

Keberatan

Harinieyh adalah hari terakhir aku di sini...
Hari terakhir aku jejakkan kaki di ibu kota inieyh
Esk malam aku akan berangkat pulang ke kampung tumpah darahku
Masakan mengapa hati inieyh terlalu berat dan sayu untuk meninggalkan semua inieyh...
Di kala inieyh aku masih belom mampu untuk melelapkan mata inieyh
Sesungguhnya degil benar mataku pada malam inieyh...
Di kala jiwa inieyh terlalu merindui...
Berat mata memandang..berat lagih bahu yang memikul
Bagaimana aku harus menempuh Aidilfitri untuk kali kedua nya dalam hidup inieyh dengan jiwa yang hancur lubuh inieyh...
Jiwa inieyh seakan meraung walaupon tidak di dengari kenyataan dunia realiti...
Infinity jiwa inieyh telah di miliki...dan tiada yang laen dapat memasuki ataupon mahu merampaskannya lagih.
Biarpon air mata menginangi malam2 aku yang sepi...bertemankan air mata hati...
Entah bagaimana nnty aku harus menjawab persoalan yang bertubi2...
Di kala mana mak sdara (makTam) yang sentiasa mengingatkan aku padanya..khabar hidupnya...sering kali kali di tanya pabila ku temui mak sdara kesayangan aku inieyh.
Mak Dak aku pon sering bertanyakan lagih...meraung jiwa inieyh....
Tak kala pula Mak aku yang acap kali bertnyakan khabar tentang hidupnya sekarang...bagaimana harus aku ungkapkan semua inieyh...
Aku sendiri pon tewas dengan diri sendiri...
Luruh jiwa inieyh...aku tak kuat lagih...
Aku bukan seorang pendekar
Aku hanya insan lemah..dan terus tesungkur...ranap di badai ombak rindu.
Walaupon aku cuba untuk pertahankan diri inieyh...
Aku tak kuat untuk itu....
Bagaimana harus aku harungi lagih...
Entah bagaimana lagih aku harus menolak permintaan abahku sendiri
Acap kali abah mencari seseorang untuk menggantikan tempatnya dalam hidup aku
Dan acap kali itu lah aku menolaknya...
Terkadang aku malu dengan abah..aku tak mampu untuk menunaikan permintaan abah.
Maafkan AAAA
Bukan tak nak tetapi tak mampu...
Aku tak mahu menginayai orang laen.
Aku tak sanggup...entah sampai bila aku mampu menolak permintaan dari abahku inieyh...sering kali aku mengecewakan beliau.
Di akhir2 ramadhan yang Mulia inieyh...
Sering kali aku impikan hidup baru pada syahwal yang mendatang...
Entah bagaimana patut aku lakukan..
Di kesempatan inieyh..
Salam Aidilfitri...maafkan aku insan tuhan yang kerdil inieyh...yang sering kali melakukan kesilapan..kesalahan..di dunia dan akhirat.
Tak mampu untuk aku ungkapkan di bibir...sekadar di sini...
Tempat diri aku jiwa aku hidup aku dan hanya aku yang tahu.
Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin.

Ceritera Mr Ej
* Istikharah Cinta alamirie.com
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...