Friday, August 3, 2012

meratapi

Agak susah bila keadaan banyak da berubah...
Aku pon tak pasti apa yang akan jadi lagih lepas nieyh...
Bagaimana patut aku teruskan hidup nieyh jika bayangannya tidak pernah lupus dalam hidup inieyh...
Meskipon aku terkadang merasa penat mengharungi penghidupan sebegini..
Tetapi apa akan daya mampu aku lakukan...
Aku hanya mampu tersenyum dan terus tersenyum..
Entah sampai bila dan kapan bila ianya akan berakhir..
Terkala aku leka dengan penghidupan yang aku cipta untuk mengabaikan isi hati diri inieyh...
ainya tetap datang tampa di undang...dan terus dan sering ada di dalam diri jiwa aku inieyh...
Masakan ainya tidak akan terakhir sebegitu mudah...
Dan apabila datang nya cerita Dejavu Di Kinabalu...jiwa inieyh terkadang memberontak sendirian kerna perjalanan penghidupan seakan sama perjalanan hidupku kenanganku...yang mana membuatkan aku menangis tak berlagu...perit sakit hanya diriku yang mengetahui...
Dan yang mendapat kepastiannya dalam Dejavu di Kinabalu...ending ceritanya sama seperti ceritera hidup aku
Sukar untuk aku gambarkan keperitan kesakitannya...hanya diriku yang mengadapnya...
Entah...entah..entah...aku buntu untuk berbicara...
Entah bagaimana aku patut menerima realiti penghidupan nyata...kerna aku tak pasti diri inieyh dapat menerima kenyataan or tidak...
Rindukan banyangan semata-mata...igauan dunia dan di ramadhan buat kali kedua kalinya...
Tiada sang pecinta yang dapat menggantikan dirinya...dan aku sendiri tidak membenarkan orang laen menggantikan tempatnya...kerna cinta itu hanya satu tiada yang kedua mahupon yang ketiga.
Bagaiman patut aku melupakan segalanya ? Bolehkah aku melupakan segalanya..terkala bayangannya sentiasa ada di jiwa inieyh...
Walaupon aku cuba merasa bahagia dengan ketiadaannya...tetapi aku seakan penat menipu menjaga hati sebegini...
Terkadang diri inieyh gembira dengan kebahagiaanya penghidupannya sekarang...
Aku berharap penghidupannya bertambahan bahagia dengan akan kehadiran pelengkap penghidupan tidak lama lagih...insyaAllah.
Sesungguhnya kebahagian itu milik kamu.


*ceritera Mr Ej
istikharah cinta alamirie.com

3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...