Thursday, January 19, 2012

Kampung Banggol ChengaL

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
salam mesra kasih jiwa warga blogger...huhuhu
kali nieyh aku sajer jer nk kongsi pasal citer kampung aku
dekat saja dari kuala lumpur nieyh
kampung halaman tempat tumpah darah aku area pokok sena
kedah darul aman...
semua pic kt bawah nieyh adalah pic tahun lepas...bulan dec 2011

sudah agak lama aku tak kongsi cerita pasal kehidupan seharian aku kan...
bukan aku tak nk kongsi perjalanan kehidupan seharian aku
but aku sebenarnye takde citer yang menarik pon
aku skunk jarang pegi merayap
takde nk kemana2 sgt pon...
kalau dulu tuh laen
boleh di katakan setiap hari aku merayap...
skunk malas lah sorang2...huhuhuhu...
bosan jugak merayap sorang2 nieyh
kalau dulu aku jarang balik kampung
walaupon cuti panjang..huhuhu
bukan apa,..malas lah wehhh...
but tahun nieyh dengan azam yang baru aku nk cuba
untuk kerapkan diri balik kampung
melawat mak abah aku...atok aku
mak2 sdara aku...semalam pon mak tam aku kol aku
tnye khabar...huhuhu...padahal bulan lepas baru aku balik kampung kowt...
tapi tak pe lah...aku akan balik jugak bulan nieyh...
but semalam mak tam pesan kirim salam kt seseorang tuh
but aku belom nk sampai kan pon...xreti lah aku nk cakap
skunk neiyh...kt cini jerw lah...ituh pon kalau seseorang tuh ade baca
entry aku nieyh kan....
semalam aku pegih cari tiket KTM,..but dah abiz tiket...
petang kang maybe aku ke hentian jalan duta plak lah...
ace try cari tiket bas plak
harap2 tuh ada lagih lah tiket untuk aku balik kampung
hujung minggu nieyh...
insyAllah ada kowt...huhkhukhuk......
skunk pukul 11.30am...awal lagih untuk aku post entry nieyh kan
setting autopost pukul 3 petang nnty lah....
selamat menunggu wahai penbaca setia
terima kasih coz sudi bukak baca entry aku
yang selalu aku meracau kt cini...huhuhuhu





padi nieyh time awal bulan 12 tahun lepas
aku rasa esk aku balik konfem padi nieyh dah masak kan...
juz tggu time untuk menuai jerw...
kalau tak pon skunk nieyh dah time menuai dah
mesti kampung aku skunk bising dengan bunyi mesin padi jerw kan
insyaAllah..esk aku sampai lah kt kampung halaman aku nieyh
kampung yang penuh dengan kenangan hidup aku



nieyh time aku bakaq pokok kekabu yang ada kt depan rumah tuh..
dah tua sgt pokok nieyh...
buah pon xbanyak dan kecik2 dah skunk nieyh...
ituh yang aku bakaq pokok nieyh...
ada 1 lagih sebelah pokok nieyh...
tua jugak...nnty aku sampai rumah aku nk bakaq lagih 1 pokok tuh
korang taw...kat rumah aku banyak bantal kekabu...
tilam kekabu pon banyak...
dulu time masih skool..kalau time poko nieyh berbuah..aku lah yang 
selalu panjat pokok nieyh...kocak pokok nieyh 
kasi buah luruh...penah sekali aku jatuh pokok nieyh sebab
dahan pokok kekabu nieyh patah...
dahan pokok kekabu nieyh tak liat mcm pokok rambutan
aku dulu2 buas skit..bila bleh naek pokok selalu maen lompat2
macam kera pon ada kekadang rasanya..hkaakhakahk
biasa lah budak kampung kan...
nieyh lah aktivitinye pon
tak macam budak2 kL nieyh 
aku tengok budak2 kL laen glerz....maen permainan yang 
tak susah payah nk kua rumah mcm budak2 kampung
ini lah peredaran zaman kan...
yang berbeza tuh lah membuatkan adanya pengalaman
tringat aku zaman aku budak2 dulu
best ...sesuatu yang tak mungkin dapat kembali semula
yang hanya mampu juz mengimbau kenangan...
hanya kenangan yang mengubat rindu aku inieyh (^_^)


nieyh adalah pemandangan dari sawah padi depan rumah abah aku
nice kan..hukhuk...poyo jerw....
kalau balik kampung petang2 aku suka jalan2 kt tengah2 sawah/bendang depan rumah aku
dari bendang tuh aku dapat lihat pemandangan rumah abah aku dengan 
tanah yang yang beli sebelah rumah abah aku tuh...
ada kedai runcit kt tanah aku skunk nieyh...
kedai runcit mak sdara aku...kedai runcit makdak aku...
Alhamdulillah...rezki sama2 cari...dapat jugak pahaLa dengan mak sdara aku 
meniaga mencari rezki kt cituh kan...hehehehe
aku sayang semua family aku....
aku sayang mak...aku sayang abah...aku sayang.......tettttt...hahakahkahk
yang tetttt tuh...aku pon tak taw lagih sbenarnya kowt...hukhuk

*alamirie*

1 comment:

  1. larr...ingtkan kampung banggol chengal tu kat kelantan. rupanya nama je lebey krg sama.huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...