Tuesday, January 31, 2012

Kelumpang Jungle Trekking 28 January 2012

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
Pada hari sabtu baru2 nieyh...28 January 2012,,,
Jabatan Arah Rekod dan Pencen telah mengadakan 1 aktivity
tahunan iaitu Jungle Trekking/merentas desa...lebih kurang jerw kowt
sebab aktivity inieyh merangkumi jalan hutan dan jalan kampung jugak...
so pada aku yang jarang  bersenam skunk nieyh baguz jugak lah kan
best jugak layan aktivity nieyh..walaupon penat gilo..but seronok...
aku yang malam sbelum gerak tuh dah ada aktivity pegih anta kawan
aku kt kLiA...ke Uk sambung study...balik sampai rumah pon
dah pukul 3 pagi...tdo kejap...pukul 5 lebih dah bangun ciap2
gerak pegih ofic..naek bus kt ofic pegih Kelumpang tuh
nk drive sorang2 pegih sana memang tersangat lah malas...huhuhu
Kelumpang nieyh aku penah plan dulu..dalam bulan Jun 2011
aku penah search kt internet tengok keadaan tempat tuh..
plan nk pegih jugak..last2 tak jadi pengih Kelumpang
aku pegih ke Pulau Pangkor time tuh...
so kali nieyh tersampai lah jugak hajat aku untuk ke Kelumpang nieyh...
best jugak tempat nieyh...tenang jerw....
sesuai dengan jiwa aku kowt...huhuhuhu


da sampai sana...orang dah berciap untuk berlari...
aku nieyh macam biasa lah...bukan nk berlari sangat pon..
aku nk jalan2..aku suka jalan2 tengok suasana n tempat...
geng junior dah lama berlepas..then geng senior plak berlepas...
but aku time tuh masih sibuk mik2 gambar gune camera 
En.Salleh lagih..hehehe...aku nieyh pantang dapat camera..
memang jadi cam gituh lah....
last geng veteran berlepas...time tuh baru aku terhegeh2 gerak
pelan2..aku bejalan jerw..tak ade makne lah aku nk berlarinyeee....
kalau pecut awal..konfem setengah jalan dan pancit punye...
jalan sorang2 relaks sudah...hahaha...
yang penting jalan tanpa berhenti...baru tak pancit....
itu memang cara aku lah kowt...dari dulu lagih.,..
kalau joging pon aku memang mcm tuh
tak akan berhenti...kalau da start berhenti tuh yang jadi 
penatnyee...baek slow but jangan berhenti...


aku jus singgah mik gambar jerw....sempat lagih tuh mik gambar...
bukan ape..untuk update blog nieyh jugak...hukhuk



PW2 Edayu belanja aku eskrem nieyh...best2...aku mmg suka
eskrem pon...hehehehe....


























inieyh suria baharin yang gemok...hahahaha..
berlari suku trek pon tak sampai then patah balik...
adeehhhh..tengok die punye lapor..mengalahkan orang...adehhh



*alamirie*

1 comment:

  1. senget la ko ni ali.. tu bukan nasik aku la. tolong pegang kak mon punya.. aku bukan patah balik la.. aku sesat!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...