Saturday, April 7, 2012

Jakel Jalan Tar

* segalanya di sini ~

semalam pas balik kjer aku pegih jakel kt jalan tar tuh
sorang2 aku jerw ...niat di hati nk beli kain skit kt mak abah
untuk mak buat jubah dan abah buat baju melayu
aku tak taw nk pilih sgt kain nieyh...
kalau sebelum nieyh ada orang yang tolong aku pilih kain untuk mak abah
bila dah sorang2 nieyh..memang pening lah jadinya aku
last2 aku pilih kain hitam jerw...senang...sebab aku teringat dulu penah
sekali abah nk pegih majlis pkai baju melayu adek aku yang no 3 tuh
adek aku tuh lebih kurang tinggi sama dengan abah..ituh yang
aku pilih hitam tuh...lagih pon aku tengok kelendar raya tahun nieyh hari ahad
ituh yang buat aku pilih hitam terus..mulanya  nk ambik warna gre...tapi
entah lah..macam mna boleh terpilih hitam pon aku tak taw..
aku beli siap2 nieyh bukan sebab semangat nk raya or apa2..
aku beli siap2 sebab aku nieyh tak taw lagih bila pulak akan
balik kampung lepas nieyh...nanty kang mak abah nk pegih tempah lagih
lagipon tailor yang selalu mak abah tempat buat baju tuh lembab skit 
selalu hantar 2, 3 bulan baru siap bajunya...alang2 aku ada duit lebih skit skunk
nieyh baek aku beli siap2 kan..mana taw lepas2 nieyh aku sengkek ker kan
hukhukhuk...bukan mendoakan but memperingati siap2..hukhukhuk
tak taw mak abah suka or tak dengan pilihan aku nieyh
kalau dulu ada orang tolong pilihkan dan mak abah suka..
nieyh aku sendiri pulak yang pilih..hukhuk..hitam wehhh...gelap tuh
redah jerw lah..harap2 mak abah suka...
kalau mak abah tak suka hari sabtu nnty 7 April 2012 aku bawak mak abah  
pegih town alor star lah...pegih cari kain laen plak..hukhukhuk
aku pon balik kampung nieyh nak jugak pegih tempah buat baju melayu sepasang
insyaAllah sepasang jerw lah kowt...sebab masa pegih cari kain
mak abah tuh aku terbekenan pada 1 kain nieyh...menarik jugak lah
sebab aku belom ada lagih warna tuh...hehehe...
nnty balik tempah sekali dengan mak abah lah...baru syok ^^ :P
entry nieyh aku tulis siap2 then setting publish auto pada hari sabtu nnty
sory yer kalau entry nieyh buatkan korang pembaca pening skit.
terima kasih kepada pembaca blog aku nieyh.
kalau korang baca entry nieyh pon pastinya entry nieyh akan 
auto publish hari sabtu...padahal aku buat skunk nieyh masih hari khamis
insyaAllah kita jumpa lagih dengan izinNya.

* alamirie.com *

12 comments:

  1. Blogwalking here...
    cik iena follow your blog..
    follow my blog juga ye(^_~)
    www.ienaeliena.com

    ReplyDelete
  2. x gitau pun da tau auto publish.wekkkkk =P

    hari ni la 7 april...tak rasa pun 4A klua g cri kain lg arini ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe....iyer lah...taw ajer awk kan...hehehehe...

      tak kua town langsung pon...xsempat nk kua..lepak kt rumah jerw ^^

      Delete
    2. da tau da...hehe...main kejar2 ngan nyamuk kat umah =)

      Delete
    3. weeeekkkk....ala nyamuk kecik jerw...sy tak takut nyamuk macam awk tuh :P

      Delete
    4. oooo....ngate sy ni mcm nyamuk yerrr.... >.<

      Delete
    5. mane ade sy cakap awk nyamuk..sy cakap awk takut nyamuk...orang town kan ^^

      Delete
    6. x takut nyamuk.suka gado ngan nyamuk jer...

      Delete
    7. btul la.musuh ketat.haahahahaa

      Delete
    8. hukhuk...marah sgt dengan nyamuk...adeeehhhh

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...