Wednesday, February 22, 2012

BbQ at Sungai Kedondong

* segalanya di sini ~

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
entry kali nieyh adalah sambungan daripada entry ( KLiK )
sebenarnye ktorang rancang nk pegih bbQ kt uLu Yam or Janda Baek
kiranya ada choice lah...tak taw nk pegih mana satu...
aku tak kisah...mana2 tempat pon boleh...kalau ulu yam tuh aku taw lah tempat mana yang best kan
sebabnya ulu yam nieyh dekat sangat dekat rumah sewa aku nieyh...dalam 15 minit jerw da sampai
lagih 1 hal kerana ulu nieyh jugak adalah salah satu tempat kenangan hidup aku dulu...
asyik kenangan jerw kan aku nieyh..nk buat cmne..memang dulu aku suka merayap pon...
skunk jerw banyak habiskan masa kt rumah nieyh...melepak..mengadap blog nieyh jerw lah ^^
then kat janda baek aku tak taw jugak..sebab belom penah sampai lagih situh
bincang punya bincang...dari malam ktorang dinner tuh sampai pagi 19 feb tuh depan
rumah aku baru lah termeterainya keputusan...ktorang jadi pegih ulu yam jerw...
baguz jugak kan..dekat dan tak payah nk drive jauh2...hukhuk
dalam perjalanan tuh aku baru teringat pasal satu tempat air terjun yang aku penah singgah nk mandi
dulu dengan housemate aku...tapi time tuh aku tak taw pon air terjun tuh best...singgah then xjadi mandi pon teruskan perjalanan cari tempat best lagih.....last2 pasir sudah....hakhakahk
sebabnye yang aku cakap pasir sudah tuh kerana sebenarnya aku dengan housemate dulu
mencari ulu yam..maklumlah 1st nk g mandi air terjun sejak menetap kt kuala lumpur nieyh
mana lah ktorang taw ulu yam tuh dekat sangat dengan rumah sewa ktorg nieyh kan
dah la masa kua rumah tuh sorang pon tak mandi...igt nk p mandi air terjun..last2 harammmm...balik
mandi kt rumah malam tuh....sebabnya ktorang terlajak sampai kt kabel car untuk naek ke genting highland...
housemate ( KLiK ) aku sorang nieyh punya lah racun bakar line ajak naek genting...dengan tak mandinya
ktorang redah jerw naek genting...dah lah sejuk...masing2 pakai singlet saja...pehhh
memang kebal lah kulit ktorang time tuh...glerw punye kjerw..last2 malam tuh baru balik mandi kt rumah
1st time kau but kjer glerw seharian tak mandi...dah macam orang asli pon ada....gilo2...

aku nieyh melalut ke laen lah plak...patah balik ke topik asal
dalam perjalanan tuh aku terpikir tempat tuh laaa...dah aku yang drive kete kan
so sahabat2 aku yang laen follow jer lah...sahabat aku sorang lagih si wirwanjaya tuh dengan
keretanya sendiri follow jer aku kt depan nieyh....kata dekat jadi jauh pulak tempat yang di tuju
nak kata jauh tuh takde lah sangat...ktorang menuju ke air terjun yang aku penah sampai tp tak mandi tuh la
nama tempat tuh Sungai Kedondong kt area jalan belakang untuk naek ke genting highland...
untuk naek ke kabel car genting highland dari sungai tuh dalam 10 minit jerw....dah dekat sangat pon....
kiranya untuk ke sungai tuh ekut jalan ulu yam tuh jugak..then terus sampai ke pekan ulu yam ekut signboard ke genting....follow jerw signboard tuh..konfem sampai...best jugak tempat tuh
yang pastinya sejuk glerz air situh..ketar2 ktorang di buatnye....yer lah kan
dah kaki gunung...bukan kaki lagih dah...dah separuh gunung pon..mahunye tak sejuk...hukhuk















tak tahan asap masuk mata...tak boleh nk celik mata aku di buatnya ^^
















aku sangat2 berterima kasih kepada sahabat2 aku nieyh
coz sudi jugak ajak aku join korang bbQ nieyh...yer lah kan
korang ada partner...mulanya segan jugak aku nk follow korang...
but sekali kene tocer dengan diorang bila aku bercakap demikian..hukhuk
aku nieyh pemalu bro....sory lah kalau aku ganggu korang..hakahakhk...
ehhh...entry nieyh tak abiz kt sini saja...ada lagih sambungannya...
nak taw kenelah follow entry seterusnya.....jung...jeng...jang... ^^

* alamirie.com *

8 comments:

  1. wahhhh.....sonoknye ade jagung bakar.lg sdap dr ikan bakar tu. hari tu nk wat entri sal jagung bkr tp x buat smpai hari ni. asek lupe je.ni bru ingt blik.heheh

    sonoknyeeeeeeee...lame x rasa sejuk air trjun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hukhukhuk......Alhamdulillah...memang seronok sesekali macam nieyh....sudah agak lama bbQ cm nieyh.....awk nk citer pasal jagung bakar jugak ker ?...tiru eh

      sejuk sangat2....kaki gunung kan...memang xtahan sejuk lah...awk laen lah da biasa maen salji kan ^^

      Delete
    2. ne de nnak tiru.wekkk.da asek lupa je nk wat entri tu.hahah.

      kalo brendam air trjun lame,kompem jari2 mengecut + bibir tuka kaler.main salji x jd cmtu punn

      Delete
    3. yer ker ?...or xnk ngaku...hikhikhik

      * orang banyak lemak macam sy nieyh xde plak nk kecut2...huhuhuhu
      sy try salji kt genting kecut jerw awk...

      Delete
    4. tipuuuuuu...xkan salji kat sini kurg sejuk berbanding kat sne.Just rs sengal2,pedih2 jari2 tgn ngan kaki je lau lame sgt main salji. wekkk

      Delete
    5. hehehehehe......bukan mcm tuh lah awk...kt sini kan salji buatan manusia...bukan salji asli mcm kt sana....

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...