Saturday, February 4, 2012

Maulidur Rasul at Putrajaya

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
pagi nieyh aku  citer pasal
majlis perarakkan Maulidur RasuL yang akan di adakan
at Perkarangan Masjid Putra Putrajaya
pada 05 February 2012 nieyh...hari ahad nieyh laaa
so yang aku citer kt sini ..Alhamdulillah tahun nieyh aku dapat join
kementerian pertahanan untuk perarakan majlis nieyh
nama aku tersenarai..kira rezki Allah untuk aku laaa
kalau nama tak tersenarai aku rasa aku dah kt kampung skunk nieyh
huhuhuhu...biasa lah..anak bujang cm aku nieyh...kemana lagih tempat nk
di tuju bila dah dapat cuti 3,4 hari nieyh kan...
cuti raya cina baru2 nieyh pon da balik kampung...but tak puas dok kampung lagih
bila dah dok kampung lama2 jadi malas pulak nk balik kL nieyh..huhuhu

okey...hari khamis baru nieyh dalam pukul 04.30pm aku pegih ambik
baju sponser yang di ukur harituh untuk keseragaman perarakan nnty
Alhamdulillah...padan elok dah...juz songket jerw nk kne potong skit...
besar sangat songket di sponser tuh pon...tak pe lah kan...
kira dah okey letttw orang da bagi free...repair skit..kasi kecik skit...
baru smart sepadan dengan aku yang kecik molek nieyh...hakhakhakah



ini lah baju melayu sponser daripada pihak kementerian pertahanan
daripada bahagian BPSM nieyh...terima kasih urusetia yang melaksanakan
tanggungjawab tersebut...semoga Allah memberkati usaha korang. ^^


songket nieyh agak besar skit...susah mau lipat...aku nieyh plak
pkai songket tak suka pkai macam orang pkai kain pelikat tuh
aku suka pkai macam pompuan kain batik tuh...
lipat sebelah jerw...bukan apa...kalau lipat macam pakai kain pelikat
nnty akan nampak kembang terbuka skit..tak kemas
kalau lipat sebelah macam pkai kain batik tuh lebih smart dan kemas
ini cara aku...setiap individu ada keselesaan tersendiri..terpulanglah...^^

yang best nye malam kang aku kena tdo awal skit..coz esk pagi kena
bangun awal...pukul 5 pagi dah nak gerak pegih
Masjid Besi Putrajaya ( masjid kenangan aku nieyh )
subuh kt sana..then berkumpul pon kat sana jugak...berarak dari
cituh ke Masjid Putra..agak jauh jugak lah...tapi konfem best
coz ramai2..bukan senang nk dapat peluang macam nieyh lagih kan
rezki Allah bagi...Semoga Allah Mempermurahan Rezki lagihkt aku ...
insyaAllah..AMIN.

*alamirie*

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...