Thursday, February 16, 2012

Derma Darah 16 Feb 2012

* segalanya di sini ~

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
petang nieyh aku nk kongsi skit saja pasal keadaan yang pasti
huhuhu..apa yang pastinya sekarang aku kt rumah sekarang nieyh
ini bukan kerana apa sangat pon bukan di sebabkan aku malas kjer or ape2 alasan laen
harinieyh aku dapat MC kerana aku terlibat dalam pendermaan darah pagi kt dewan seroja
Kementerian Pertahanan Malaysia
bahagian perkhidmatan anggota yang menganjurkan kempen derma darah tuh
so aku libatkan lah diri..Alhamdulillah rezki aku join dapatlah MC dua hari
hukhuk..rezki aku dapat rehat dua hari nieyh..kiranya aku dapat cuti 4 hari lah 
campur weeknd 2 hari lagih tuh kan...
sepatutnya aku nieyh masih lagih tak boleh derma darah pon sebabnye
15 Dec 2011 hariuh aku baru derma darah..sepatutnya dalam masa tiga bulan
baru boleh derma darah balik..but aku rembat jer sebabnya
aku rasa aku rasa keadaan badan aku nieyh kuat dah kuat dan darah yang aku
ada skunk nieyh dah cukup banyak..takpe lah..rezki darah Allah bagi kongsi
plak dengan insan yang lebih memerlukan...
baguh jugak dapat MC nieyh..aku dah pening kepala sangat dengan system pencen
baru nieyh...bertambah2 serabut bila kjer aku tertunggak dari awl tahun hari tuh..
tension jerw kjer..pegawai2 askar yang terlibat tuh pulak dok mengamuk sebab
duit tak masuk2...adeehhh..mengamuk kt aku plak tuh..padahaL bukan salah aku
pon..system yang mengebabkan kjer aku banyak tertangguh...nk layan marah orang 
nieyh yang buat aku tak tahan..kesabaran aku nieyh tak kuat mana pon..memang tak
sabar pon..hakahhka..selama nieyh nieyh pon aku hanya mampu menahan sabar jerw
sekali dua kena maki dengan pegawai askar tuh boleh lagih laa aku tahan
masuk kali ketiga aku pulak yang mengamok..lagih susah itu macam..adeehhh
memang susah kjer dengan orang yang dah terbiasa mengarah2 nieyh
mentang2 lah kita tak pangkat besar then orang awam pulak tuh
selamber badak dia jerw nk tocer ituh macam...kang.."nieyh makan die"
plak yang jadi...hukhuk....di kesempatan yang ada nieyh aku nk restkan diri
berjuta batu jauhnya......hukhuk....
nak di katakan rest tuh takde lah sangat kowt...
tapi apa2 pon aktiviti aku seharian insyaAllah di sini lah tempat untuk aku berkongsi
susah senang hidup aku...gelak ketawa gembira sedih luka seribu rindu
kiranya apa2 saja lah pasal diri aku aku kongsi kt sini..
insyaAllah...semoga trafik page aku nieyh kembali maintain macam dulu2.

* Salam Istikharah Cinta  ~ ceritera alamirie.com


* alamirie.com *

2 comments:

  1. jaga2...jgn naik marah,sabar ye layan perangai org.jgn smpai jd darah tggi lak,kang x ley menderma lak pasni.

    slmt brehat di rumah ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhik....insyaAllah awk...tima kasih yer...:p
      selamat untuk awk jugak....

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...