Sunday, March 25, 2012

Nasi Ayam Gemas

* segalanya di sini ~
1st time aku merasa nasi ayam gemas nieyh
brand nieyh memang agak terkenal di negeri sembilan nieyh
ini kt francs kt senawang..yang induknya dekat gemas
aku singgah makan dekat sini malam tadi dengan awie
dalam perjalanan bertolak balik ke kuala lumpur
but aku nk pegih antar bapak sedara awie (PakLang)
dekat sungai buluh nuh...
ktorang singgah dinner kt sini...
1st menjamah nasik ayam gemas nieyh boleh tahan lah
but awie cakap tak sedap sebab dia dulu selalu jugak
makan k kedai nasik ayam gemas induk
yer lah kan..tukang masak laen..sebab tuh rasanya tak sama macam ori
tapi okey lah..rasa jugak lah nasik ayam tuh..belom nk rasa nasik ayam tomyam plak..huhu
Alhamdulillah..rezki untuk malam tadi ^^



nieyh lah nasik ayam yang aku dinner malam tadi tuh
sedap jugak sebab kelaparan..huhuhu
dah siap dinner ktorang bergerak balik..
nak hantar pabak sedara awie kt sungai buluh dulu nieyh
ktorang ikut jalan dari nilai ke sepang tuh..boleh pegih shah alam jugak jalan tuh
aku penah tersesat dulu ke jalan tuh
nak pegih makan nasik lemak kt hentian sebelah nilai.l..last2 tersalah lorong masuk terus
merayaw ke airport nuh haaa..huhuhuk
pengalaman aku tuh..tak mungkin boleh lupa..sebab tuh aku igt jalan tuh boleh pegih
jugak..so ktorang ekut jalan tuh laaaa
so bila da sampai sungai buluh tuh..
aku igtkan betol kt town sungai buluh..
rupanya tidak..atas lagih simpang tiga dekat balai polis jalan sebelum sampai ke saujana utama tuh
masuk ke kanan simpang tiga tuh..
jauh jugak lah kan...
alang2 dah dekat area situh..aku pon
pergi lah melawat area saujana utama plak
dah agak lama aku tak pegih melawat sana
kerinduan lah plak kan
tingin nk pegih masuk dalam situh but tak boleh masuk..
so pusing kt lua tuh jerw lah..huhuhu..
then baru ktorang blah balik shamelin.
penat memang agak penat jugak lah..
ktorang gerak dari kuala pilah pas insyak then sampai rumah
dah pukul 12 lebih..singgah minum jap..baru balik rumah
sekian. terima kasih.

* alamirie.com *

8 comments:

  1. tengok nasi ayam tu tiba tiba perut lapar -.-"

    ReplyDelete
  2. hahaha..lapor?...kene masak sendiri lah yer....

    ReplyDelete
  3. kedai ni kat senawang tu katne? dekat dgn giant senawang x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. awk taw ker area senawang ?..memang dekat dengan giant tuh..area deretan kedai2 baru....

      Delete
    2. abg sy jaga kedai nasi ayam kt giant tu. rumah dia kat tmn dkt2 giant tu je...penah gi situ wat seprais kat dia...hahahah

      Delete
    3. owh....ade jugak abg yang kjer kt senawang eh..yer lah kan awk kan ramai abg2

      Delete
    4. yup....da lme x g stu...sdap la nasi ayam awk mkn ni?

      Delete
    5. xde sedap sgt..sedap sebab lapor ..huhuhu

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...