Monday, March 5, 2012

AKU MASIH SIMPAN CINTA INI

* segalanya di sini ~

Bila berbicara tentang hati dan perasaan. Manusia mana yang takdak perasaan? Cuba habaq mai. Even binatang pun ada perasaan. Tapi macam mana kita nak uruskan perasaan tu?Adakah kita terlalu leka dengan dunia, kita terikut-ikut trend yang membuatkan kita dibuai-buai oleh perasaan sendiri. Kadang-kadang tak ke mana pun. Dan kadang-kadang kita dilema dengan perasaan kita.
Aku dah berusaha menjahit hati aku sendiri. Takmau terus membazirkan cinta ini untuk yang bukan mahu memilikinya. Aku berusaha meminta hati yang baru dari Allah, agar aku tak terikut trend zaman sekarang ni. Ramai yang bercinta sebab hanya orang lain pun bercinta. Tapi tak ramai yang meletakkan syarat bercinta lepas kahwin.
 
Ramai yang bercouple. Fenomena yang dah jadi kebiasaan, love is in the air. Ya, kadang-kadang cinta yang kita sendiri pun tak pasti sejauh mana haluannya. Ada yang bercinta lama, 7,8 tahun. Lama tu. Tapi, masih terasa kekosongan dalam hati. Berkahwin hanya 3,4 tahun lepas tu dah tak sehaluan. Apakah yang dinamakan cinta?

Dalam bercinta ni, kena ada redhanya. Cintailah pada yang sepatutnya. Jangan bazirkan cinta kita. Sesuatu yang bernilai hanya untuk sesuatu yang tak ternilai. Tak ramai yang mendahulukan cinta pada yang Esa. Sedangkan bila ditanya, pada siapa sepatutnya cinta yang paling agung? Semuanya akan kata PADA YANG ESA. Tapi, amal tak semudah cakap.
 
Jodoh, ajal, maut semuanya di tangan Allah. Mengapa kita berjumpa? Itu juga klu dari Allah. Macam mana perasaan kita, kita yang menjaganya. Jangan disia-siakan untuk orang yang tak sudi dan hanya mempermainkan kita. Cinta itu wujud untuk orang yang mahu menerima dan mahu mendalami. Syukran. Cinta aku masih aku simpan kukuh untuk seseorang yang akan hadir suatu hari nanti.



P/S: Memetik kata seorang kawan "~ If you luv something, set it free. If it comes back, it's yours. If it does not come back it was never meant to be."
 
* alamirie.com *

9 comments:

  1. wahhhhh......bila Mr.Ej mula menulis dgn hatinya...ececeehhhh ^^

    ReplyDelete
  2. huhuhu..belajar dari pengalaman hidup :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu. ade org x penah ad pluang pun nak merasa dunia percintaan =)

      Delete
    2. ramai orang penah or sedang berkaple but hanya segelintir saja yang bercinta dan kenal apa itu cinta. =)

      Delete
    3. chewahhh....kata2 pujangga dari alamirie.memang kompem da cukup pengalaman ni =)

      bguslah awk trus bsikap positif dlm idup ni.iAllah idup awk berseri2 ceria je pasni. Sy tgh menunggu bila masanya sy boleh bersikap optimis mcm awk. ^^

      Delete
    4. pujangga lah sgt...weeekkkkk

      * terpaksa memaksakan diri untuk positif. bila kita hidup dalam keterpaksaan insyaAllah boleh segalanya di hadapi...awk boleh...i knw u
      awk lebih kuat dr sy ^^

      Delete
    5. huhuhuuuuu...amin. harap2 btul la kata2 awk tu. im stronger than you...moga di permudahkan hidup ni utk org mcm kita 2 ^^

      Delete
    6. insyaAllah..berusaha dan tawakaL kepadanya..insyaAllah.AMIN.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...